Nejčastější otázky

V  této části najdete informace související především se změnou dodavatele plynu. V případě, že nenajdete odpověď na svůj dotaz, neváhejte nás kontaktovat na info@spp.cz nebo na zákaznické lince 800 789 789.

  • Mohu snadno změnit dodavatele plynu?

    V současné době je trh s plynem v ČR plně liberalizovaný a všichni spotřebitelé mají možnost vybrat si svého dodavatele plynu. Podrobnější informace najdete na stránkách Energetického regulačního úřadu.

  • Od koho mohu nakoupit zemní plyn v ČR?

    Pouze od společnosti, která má platnou licenci na obchod se zemním plynem. Seznam držitelů licence na obchod najdete na stránkách Energetického regulačního úřadu.

  • Jak dlouho trvá změna dodavatele?

    Především záleží na vaší smlouvě se stávajícím dodavatelem, obecně změna dodavatele trvá minimálně jeden měsíc od podání žádosti.

  • Platí se za změnu dodavatele?

    Společnost SPP CZ neúčtuje žádné poplatky související se změnou dodavatele a pomůže vyřídit veškerou administrativu nutnou ke změně dodavatele.

  • Co mi SPP CZ nabízí?

    Nabídneme vám individuální přístup a budeme se snažit vám poskytnout kvalitní a cenově výhodnou dodávku plynu. Vaše spokojenost je naším cílem.

  • Jak ukončím vztah se současným dodavatelem?

    Smlouva s dodavatelem musím být ukončena v souladu s podmínkami platné smlouvy. Pokud si s ukončením smlouvy nebudete vědět rady, naše společnost je připravena, na základě plné moci, veškeré právní záležitosti vyřídit za Vás.

  • Musím v případě změny dodavatele měnit plynoměr?

    Vůbec ne, na vašem odběrném místě se nic měnit nebude. Plynoměr je majetkem distribuční společnosti, která je nezávislá na obchodnících s plynem a která své služby za regulované ceny nabízí všem zákazníkům.

  • Co mám udělat, když dojde k technické závadě na plynoměru (např. zasekne se)?

    Kontaktujte nás! Zajistíme pro vás u příslušného distributora výměnu plynoměru. V případě, že dochází k úniku plynu, kontaktujte okamžitě přímo bezplatnou telefonní linku 1239.

  • Nabízí SPP CZ zemní plyn domácnostem?

    Ano, naše společnost se zaměřuje na všechny segmenty zákazníků, tedy i na domácnosti.

  • Jak často obdržím fakturu od SPP CZ?

    V kategorii pod 630 MWh, tedy v běžné domácnosti, pak jednou ročně na základě odečtu provozovatelem distribuční soustavy. Tento odečet se provádí pravidelně v určitý časový okamžik, který obchodník s plynem neovlivní. Na žádost zákazníka jsme schopni vystavit fakturu i na měsíční bázi.

  • Je možné obdržet fakturu elektronicky?

    Ano, u nás máte možnost ekologické faktury zaslané prostřednictvím emailu ve formátu PDF.

  • Co když budou zastaveny dodávky z Ruska?

    Pro tyto případy máme uzavřeny strategické kontrakty pro dodávky plynu ze západních zemí a disponujeme vlastní skladovou zásobou zemního plynu.

  • Kde najdu Informační centrum pro zákazníka, kde mohu podat stížnost na dodavatele plynu?

    http://www.eru.cz/cs/informacni-centrum